مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

تفکر و تجزیه تحلیل بیش از حد و مقابله با آن

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۲ ق.ظ

چگونه توقف کردن همه چیز ممکن است به سختی تلاش کند تا غلبه کند، با این حال ، در اینجا چند چیز وجود دارد که شما می‌توانید انجام دهید و این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند .
در اینجا ۶ چیز وجود دارد که شما می‌توانید انجام دهید تا به شما کمک کند تا از تحلیل همه چیز دست بردارید .
۱. با خودتان صحبت کنید : از آن خارج شوید . از آن به خود آگاه شوید . اگر می‌توانید خودتان آگاه شوید ، باید بتوانید زمانی که در حال تحلیل و تجزیه و تحلیل بیش از حد هستید و قادر به صحبت درباره خودتان باشید ، بتوانید تشخیص دهید . این می‌تواند به معنای تلاش برای توجه بیشتر به افکار و احساسات شما باشد.
اگر این کار را انجام دهید ، می‌توانید شروع کنید به دیدن زمانی که می‌خواهید و چرا . زمانی که شروع به دیدن آن کردید ، می‌توانید آگاهانه خود را از آن خارج کنید و سوالات خود را بپرسید .
سعی کنید در این لحظه بمانید و از خودتان سوالاتی مانند این بپرسید : " چه احساسی دارم ؟ آیا واقعا ً باید نگران باشم ؟ " چه کاری می‌توانم برای تغییر دادن احساسم انجام دهم ؟ " شما باید امید داشته باشید که با خودتان توجیه کنید ، درک کنید که چه احساسی دارید ، و خودتان را از فکر کردن با خودتان کنار بگذارید .
۲. همه چیز را به یک دیدگاه بازتر کنید ، گاهی اوقات می‌توانید احساس گیر افتادن در یک دام را داشته باشید؛ اغلب در یک دام گرفتار می‌شوید ، و می‌تواند بسیار ساده باشد که این چرخه را دور نگه دارید . زمانی که خود را در این تله آنالیز و تحلیل پیدا می‌کنید ، یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید چیزها را به پرسپکتیو تبدیل کنید .
اگر می‌توانید از خودتان بپرسید " آیا این موضوع ۵ یا ۱۰ سال طول می‌کشد ؟ یا " آیا این موضوع در دراز مدت بر من تاثیر خواهد گذاشت ؟ " شما ممکن است بتوانید overthinking را متوقف کنید . این به این دلیل است که شما خودتان را منطقی می‌کنید که مشکل و یا وضعیت را توجیه کنید و در مورد آینده فکر زیاد کنید .
به طور معمول ، وقتی همه چیز را بررسی می‌کنیم ، در مورد چیزی است که در حال حاضر بر روی آن تاکید و یا نگران هستیم ، به طور معمول چیزهایی که در عرض چند سال مهم نیستند . قرار دادن چیزها در یک دیدگاه گسترده‌تر می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که شما بیش از حد نگران هستید و احتمالا ً وضعیت را افزایش می‌دهید .
۳. درک کنید که وقتی مردم فکر می‌کنند نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید ، معمولا ً روشی است که آن‌ها می‌توانند چیزهایی مانند افکار و احساسات خود را کنترل کنند. اما برخی چیزها اتفاق می‌افتند که خارج از کنترل ما هستند و این خوب است .
همیشه شرایط بد و خوبی در زندگی مردم وجود دارد و ما باید تشخیص دهیم که نمی‌توانیم همه اتفاقاتی که برای ما می‌افتد را کنترل کنیم ، ما فقط می‌توانیم نحوه واکنش خود به آن را کنترل کنیم .
وقتی مردم بیش از حد تجزیه و تحلیل می‌شوند ، معمولا ً هر احساس ممکن یا " چه اتفاقی " را نسبت به آینده تحلیل می‌کنند ، اما زمانی که شما درک می‌کنید که نمی‌توانید آینده را کنترل کنید ، ممکن است به شما کمک کند کنترل افکار خود را به دست بگیرید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی