مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

حمله پانتیک چیست؟

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۱۲ ب.ظ

حملات وحشت زده ، هجوم ناگهانی و شدید ترس ، وحشت و یا اضطراب هستند . آن‌ها سخت هستند ، و همچنین علائم فیزیکی و عاطفی هم دارند .

بسیاری از افراد با حملات پانتیک ممکن است به سختی نفس بکشند ، به شدت عرق کرده، می‌لرزند و احساس می‌کنند که قلبشان فشرده می‌شود.

برخی افراد همچنین درد قفسه‌سینه و احساس جدایی از واقعیت یا خود را در طی یک حمله وحشتزده تجربه خواهند کرد ، بنابراین آن‌ها فکر می‌کنند که دچار حمله قلبی شده‌اند . برخی دیگر احساس می‌کنند که احساس می‌کنند سکته کرده‌اند .

حملات وحشت می‌توانند ترسناک باشند و ممکن است به سرعت به شما ضربه بزنند . در اینجا ۱۱ استراتژی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای متوقف‌کردن یک حمله عصبی زمانی استفاده کنید که یک یا وقتی احساس می‌کنید که یکی از آن‌ها وارد می‌شود : ۱ . استفاده از تنفس عمیق در حالی که تند تند نشانه حملات ترس است که می‌تواند ترس را افزایش دهد، تنفس عمیق می‌تواند علائم ترس را در طی یک حمله کاهش دهد .

اگر قادر به کنترل نفس خود هستید ، احتمال کمتری وجود دارد که به نفس نفس افتاده باشید که می‌تواند علائم دیگر را ایجاد کند - و حمله وحشت نیز بدتر می‌شود .

بر روی گرفتن نفس عمیق در دهان و بیرون از دهان خود تمرکز کنید ، احساس کنید که هوا به آرامی سینه و شکم شما را پر می‌کند و سپس به آرامی آن‌ها را ترک می‌کند . برای یک ثانیه نفس بکشید ، یک ثانیه نگه دارید ، و بعد برای شمارش of بیرون بکشید .

۲. تشخیص دهید که به جای حمله قلبی دچار یک حمله عصبی می‌شوید ، می‌توانید به خودتان یادآوری کنید که این یک حمله موقتی است ، می‌گذرد و شما درست می‌گویید .

ترس از اینکه ممکن است در حال مرگ باشید و یا اینکه تقدیر قریب‌الوقوع در حال افزایش است را در نظر بگیرید ، هم علائم حملات وحشت . این به شما این امکان را می‌دهد که بر روی تکنیک‌های دیگر برای کاهش علائم خود تمرکز کنید .

اطلاعات بیشتر در وبسایت دکتر توکلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۶
متخصص روانپزشکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی