مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

علائم حملات پانتیک چیست؟

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۰ ب.ظ


حمله وحشت چه حسی خواهد داشت ؟

حملات وحشت منجر به بروز انواع علائم نگران‌کننده می‌شود که می‌تواند برای فردی که این حمله را تجربه می‌کند ، ترسناک باشد . برخی از مردم دچار ترس از حملات قلبی شده‌اند و بسیاری معتقدند که آن‌ها در حال مرگ هستند . برخی دیگر آمیزه‌ای از تردید و یا سرنوشت قریب‌الوقوع را احساس می‌کنند . برخی نیز می‌توانند حوادث را به شدت خجالت‌آور بدانند و از گفتن به دوستان ، خانواده و یا یک متخصص سلامت روانی اجتناب کنند .

علایم حمله پانتیک بر پایه معیارهای ترس و اضطراب DSM - ۵ ، علائم حملات عصبی عبارتند از : ضربان قلب ، ضربان قلب ، یا لرزش خفیف احساس خفگی ، یا احساس سوزش یا لرزش خفیف ( که معمولا ً به عنوان " سوزن و سوزن " یاد می‌شود ) ، حملات وحشت باید غیر منتظره بوده و در طول حمله ۴ یا بیشتر علائم فوق رخ دهد . برای حملات اضطرابی که انتظار می‌رود ، به این معنی است که انتظار نمی‌رود توسط فرد مورد انتظار قرار بگیرند ، اما در رابطه با هر گونه اضطراب ، اضطراب و یا اختلال سلامت روانی ، چهار یا چند نشانه نیز باید رخ دهد .

چه مدت یک حمله وحشت به پایان می‌رسد ؟

اگرچه طول مدت بین افراد متفاوت است ، معمولا ً حملات وحشت در عرض ۱۰ دقیقه به اوج خود می‌رسند و سپس علائم شروع به خاموشی می‌کنند . حملات وحشت به ندرت بیش از یک ساعت طول می‌کشد و در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد .

آیا ترس برای قلب شما بد است ؟

طبق مطالعات منتشر شده در روانشناسی Medicine۱ ، افرادی که از حملات وحشت و اختلال وحشت رنج می‌برند ممکن است در معرض خطر حمله قلبی و بیماری‌های قلبی بعد از زندگی قرار بگیرند . در حالی که ارتباط بین اختلالات عصبی و بیماری قلبی بحث‌برانگیز است ، مطالعه نشان داد که در مقایسه با افراد بدون اختلال اضطراب ، مبتلایان به خطر ۳۶ درصدی حمله قلبی و افزایش ۴۷ درصدی خطر بیماری‌های قلبی مواجه شده‌اند . اگر از حملات وحشت رنج می‌برید ، به دنبال توجه به علایم درد قفسه‌سینه به منظور رد هر گونه مشکلی با سلامت قلبی باشید .

آیا می‌توانید از یک حمله وحشت هلاک شوید ؟

در حالی که حملات عصبی باعث مشکلات فیزیکی مختلفی می‌شوند و بسیاری از افراد احساس می‌کنند که در هنگام تجربه کردن در شرف مردن هستند ، شما نمی‌توانید از یک حمله وحشتزده جان خود را از دست بدهید .

اطلاعات بیشتر در وبسایت دکتر امیتیس توکلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۰
متخصص روانپزشکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی