مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

تشخیص و درمان اختلال اضطراب عمومی

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۹ ق.ظ

چگونه افراد با قانوندر زندگی روزانه زندگی می‌کنند ( بجز نگران ) ؟

Perfectionism : افراد بالغ با gad افراد کامل هستند . آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها صرف یک کار ساده کنند تا مطمئن شوند که آن را کامل کرده‌اند . این ممکن است شامل خواندن مجدد یک مدرسه یا تکالیف کاری به طور مکرر ، یا از روی جزئیات کوچک در محل کار یا در خانه باشد ( به عنوان مثال چه نوع فونت برای استفاده در یک پست الکترونیکی ، چه برای استفاده از یک محصول تمیز کننده جدید در خانه ) .

عدم تحمل عدم اطمینان : افراد مبتلا به gad به نظر می‌رسد نسبت به عدم اطمینان حساسیت دارند . یعنی ، زمانی که ۱۰۰ درصد مطمئن نیستند ، دیگران ، اعمال و تصمیم‌گیری‌ها ، یا آینده را دوست ندارند . به دلیل این ، آن‌ها اغلب در رفتارهای خسته‌کننده و وقت گیر طراحی می‌شوند ( مثلا " درخواست چند نفر را قبل از تصمیم‌گیری کم ) " ( به عنوان مثال " درخواست چند نفر را قبل از تصمیم‌گیری کم ) " ( به عنوان مثال مراجعه به افراد دیگری در خانه برای انجام دادن کاره‌ای کوچک به منظور حصول اطمینان از اینکه " درست انجام شده‌است ) اجتناب / به تعویق انداختن " . این می‌تواند شامل اجتناب از دوستی یا فرصت‌های جدید ، و به تعویق انداختن تا زمانی که ممکن است قبل از اتمام کار ( در تلاش برای داشتن کم‌ترین زمان ممکن برای نگران کردن تکلیف زمانی که کار تمام شده‌است ) داشته باشد . به دلیل عدم قطعیت تصمیم‌گیری ، برخی افراد با gad مسئولیت تصمیم‌گیری به دیگران را از دست خواهند داد / مشغول نگهداری می‌شوند . بسیاری از مردم با gad سعی خواهند کرد که " همه روز حرکت کنند تا ذهن خود را شلوغ نگه دارند و از نگرانی اجتناب کنند . اگر همیشه با نگرانی‌های دیگر حواس خود را پرت می‌کنید ، وقت ندارید که به تمام چیزهای نامعلومی که در زندگی‌تان ایجاد می‌شوند فکر کنید . مشکل این استراتژی این است که خسته‌کننده است ، و نگرانی‌ها و افکار در مورد عدم قطعیت به محض اینکه سعی می‌کنید استراحت کنید ( برای مثال ، هنگام خوابیدن در شب ) .

روانپزشک امیتیس توکلی 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۴
متخصص روانپزشکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی