مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

افکار منفی

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲ ق.ظ

افکار منفی


توصیف نحوه تفکر منفی بسیاری از افراد یک شیوه منفی تفکر با افکار مزاحم و مزاحم را تجربه می‌کنند , اگرچه کسانی هستند که می‌توانند به سرعت از شر آن خلاص شوند . نحوه واکنش فرد به افکار بد و مقابله با آن , شدت افکار را مشخص می‌کند . افکار بد باعث رنجش کسانی می‌شود که در آن حالت ذهنی هستند . افکار منفی کنترل‌نشده می‌تواند به راحتی به موارد جدی از سلامت روانی , روانی و حتی جسمانی منجر شود . اگر این گیرنده‌ها در تمام عصب‌های بدن جذب و احساس می‌شوند , فرد را ضعیف می‌کند . در موارد بدتر , برخی از افراد از بیماری‌های شدید رنج می‌برند . به همین دلیل است که تفکر منفی با حالات اضطراب و افسردگی همراه است .

ظاهرا ً تصاویر ذهنی منفی و ایده‌های ناخوشایند منجر به تفکر منفی می‌شود . سپس به احساسات مرتبط می‌شود و از طریق اعمال ظاهر می‌شود . جلوه‌های دیگری از تفکر منفی وجود دارد که با توجه به عواملی مانند جاذبه تفکر و نحوه مدیریت آن متفاوت است .

بدترین حالت این است که وقتی افکار بد و ناخوشایند عمدتا ً ذهن را اشغال می‌کنند , احساسات منفی احساس می‌شود . با این حال , زمانی که این افکار غیرقابل‌کنترل هستند , همیشه گرایشی وجود دارد که فرد به اقدامات ناخوشایند و یا حتی خشونت متوسل شود . حالت آگاهانه ذهن , احساس گناه و ندامت را زمانی که وضعیت منفی به خاطر فشار افکار مزاحم رخ داده‌است , تزریق خواهد کرد . با این حال , این افکار منفی برای فرد خطرناک می‌شوند اگر احساس ناراحتی و آشفتگی در ذهن با توجه به حضور این افکار وجود ندارد . در عوض , فرد لذت و خشنودی را با افکار نفوذی که ذهن را پر می‌کنند می‌یابد . این نتایج بدترین حالت جنون و جنون است . با این حال , عوامل نقش‌آفرین در چنین شرایطی وجود دارند .

روانپزشک امیتیس توکلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی