مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

مجله روانشناسی و روانپزشکی

مقالات و نوشته های علم روانپزشکی

اختلال خوردن یا بی اشتهایی عصبی

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۸ ق.ظ


عوامل ریسک در زنان و زنان رایج‌تر است . با این حال ، پسران و مردان به طور فزاینده‌ای اختلالات خوردن و احتمالا ً مربوط به رشد فشارهای اجتماعی را توسعه داده‌اند .

Anorexia نیز در میان نوجوانان رایج است . با این حال ، افراد هر سنی می‌توانند این اختلال تغذیه را ایجاد کنند ، هر چند که در آن‌ها بیش از ۴۰ سال نادر است . نوجوانان ممکن است بیشتر در معرض خطر باشند چون تمام تغییراتی که بدن آن‌ها طی دوران بلوغ انجام می‌دهد . آن‌ها همچنین ممکن است با فشار همسالان خود رو به رو شوند و نسبت به انتقاد یا حتی نظرات عادی در مورد وزن و یا شکل بدن حساسیت بیشتری داشته باشند .

عوامل خاص خطر بی اشتهایی عصبی of از جمله : ژنتیک را افزایش می‌دهد . تغییرات در ژن‌های خاص ممکن است افراد خاصی را در معرض خطر بالاتر of قرار دهد . آن‌هایی که دارای بستگان درجه اول بودند - والد ، خواهر و یا کودک - که این اختلال را داشتند دارای ریسک بالاتری از anorexia بودند .

گرسنگی و گرسنگی . Dieting عامل خطر برای ایجاد اختلال تغذیه است . شواهد قوی وجود دارد که بسیاری از علائم of در واقع علائم گرسنگی هستند . گرسنگی بر مغز تاثیر می‌گذارد و بر تغییرات روحی ، انعطاف‌ناپذیری در تفکر ، اضطراب و کاهش اشتها تاثیر می‌گذارد . گرسنگی و از دست دادن وزن ممکن است روشی را که مغز در افراد آسیب‌پذیر کار می‌کند تغییر دهد ، که ممکن است رفتارهای غذایی محدود کننده را ادامه دهد و بازگشت به عادت‌های غذایی عادی را دشوار کند .

انتقال چه در یک مدرسه جدید ، خانه و چه در شغل ؛ یک جدایی رابطه یا مرگ یا بیماری یک فرد محبوب ، می‌تواند استرس عاطفی را به همراه داشته باشد و ریسک of را افزایش دهد .

پیش‌گیری , هیچ راه تضمینی برای پیش‌گیری از anorexia nervosa ندارد . پزشکان مراقبت‌های اولیه ( متخصصین اطفال , پزشکان خانواده و internists ) ممکن است در موقعیت خوبی برای شناسایی شاخص‌های اولیه of و جلوگیری از توسعه یک بیماری کامل باشند . به عنوان مثال , آن‌ها می‌توانند درباره عادات غذایی و رضایت از ظاهر در طول انتصاب‌های پزشکی روتین سوال کنند .

اگر توجه داشته باشید که یکی از اعضای خانواده یا دوست دارای عزت‌نفس پایین ، عادات رژیم غذایی شدید و نارضایتی از ظاهر ، صحبت کردن با او و یا در مورد این مسائل است . اگر چه ممکن است شما قادر به پیش‌گیری از یک اختلال در حال رشد باشید ، می‌توانید در مورد رفتار و گزینه‌های درمانی سالم‌تر صحبت کنید .

روانپزشک امیتیس توکلی 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۴
متخصص روانپزشکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی